Follower

20090312

Luahan rasa pembuka bicara........

syukurlah, hari ini ada kelapangan untuk mencatat sedikit perkara yang telah ana lakukan selama beberapa minggu ni. sebenarnya, hati ni sedih sangat sebab xdapat bercuti waktu cuti ni sebab terlibat dengan pertandingan bagi mewakili IPG Kampus Sultan Mizan (IPGMKSM) dalam pertandingan hoki.

kerana pertandingan ni, ana terpaksa tukar plan yang ana dah rancang betul2 sebelum tu. ana ingatkan ana dapat buat satu program motivasi di sekolah lama ana waktu cuti dan bawa adik2 junior ana di IPG ne berjalan - jalan di Kuala Lumpur tapi apakan daya tugas memanggil ana. klu diikutkan hati, hendak saja ana tolak tawaran mewakili IPG ini sebab bagi ana benda yang ana dah janji tu lebih penting. Tapi setelah berbincang dengan adik2 junior yang ana anggap seperti adik ana sendiri, maka ana ambil keputusan pergi mewakili IPG. 

masa nk buat keputusan tu, seminggu ana pening kepala memikirkannya, dengan kerja yang semakin lama semakin bertimbun dan kertas kerja lawatan ke PARLIMEN yang masih lagi ada masalah dengan pentadbiran. ana rasa macam nk menjerit je. tapi syukur sebab ada sokongan dari belakang yang beri semangat kepada ana. pada 3mac lepas ana balik ke kuala lumpur untuk berjumpa dengan mak dan abah ana. syukurlah, dapat juga ana lepas rindu sebulan xjumpa. sebenarnya, bila pening kepala dengan tugasan yang melambak, ana lebih suka balik rumah, berada dekat dengan keluarga. walaupun balik2 ana akan byk keje sebab nk tengok adik bongsu ana yg malas ke sekolah, tp ana rasa tenang sebab xperlu fikir pasal tugasan langsung.

sehari sebelum balik, ana dapat call dari seorang pak cik yang pernah menjadi AJK dalam satu program. dalam program tersebut ana jad MC. so, dia harap ana dapat jadi MC untuk satu program pada hari sabtu 7mac. tp malang nasib ana sebab xdpt nk penuhi pelawaan pak cik tu sbb ana sendiri balik ke IPG pada tarikh tersebut. sedey2...
2minggu sebelum catatan ni, ana hantar surat resign daripada menjadi EXCO ICT JPP. ramai yang bertanya kenapa nk resign? jadi terpaksa la ana beritahu sebab musababnya secara detail supaya tiada orang yang akan anggap yang bukan2 terhadap JPP yang mereka pilih.

ana xrasa ana perlu jadi JPP lg sebab ana sendiri merasakan sudah tiba masa untuk orang lain menjadi JPP. ana sudah 2thn bersama JPP n ana rasa dengan result ana yg semakin jatuh, memang telah sampai masa ana resign dan tumpukan pada pelajaran ana. tp setakat ini, ana dapat tahu yg surat resign ana dibekukan oleh semua org atasan (YDP, Ketua Penasihat JPP n Pensyarah Penasihat JPP). ana sendiri pelik, kenapa mesti bekukan? sebab bagi ana, ramai lagi yang mampu lakukan apa yang ana lakukan. jika alasan yang diberi kerana ana dipilih oleh student, ana rasa itu tipu sahaja. sebab ana bukan dipilih oleh student tp dipilih oleh YDP. dan ana terima jawatan ini pon kerana janji ana pada seorang adik angkat ana. dan ana rasa, janji ana terhadap adik angkat ana ini telah pun ana penuhi.

minggu ini pula, berbagai ragam yang terpaksa ana lihat, dan ana rasa ragam yang diperlihatkan bukanla satu ragam yang baik tp satu ragam yang menyebabkan kita dituduh bodoh sombong. ana tidak sanggup menegur tapi ana sentiasa membantu memulihkan dan menyelesaikan masalah ragam ini apabila perbincangan ragam ini menjadi semakin panas. bagi ana pengurusan yg lemah dan kurangnya pengalaman mengakibatkan sesuatu ragam berlaku. dan inilah perkara yang ana selalu takut berlaku pada diri sahabat2 yg rapat dengan ana. 

minggu ini juga ana diuji dengan selesema yang teruk sangat sampai menyebabkan ana pening kepala tahap ultraman + gaban. selama 4 hr dihinggap dengan selesema ini, selama itu lah ana rasa betapa lemahnya diri ana. dan ana bersyukur sebab ana diuji dengan dugaan yang kecil ini, bukan dugaan yang besar kerana sewaktu demam ini, ana terpaksa berurusan dengan pentadbiran IPG ana setiap hari untuk menyelesaikan urusan berkaitan kertas kerja kembara sosial ke PARLIMEN dan terlibat dengan latihan pusat bagi pertandingan yang bakal menjelang. 

esok atau lusa insyaallah ana akan bergerak ke SSBP (sekolah sukan bandar penawar untuk Kejohanan Antara Guru Maktab [KAGUM]). doakanlah perjalanan ana pergi dan balik ini selamat dan doakan juga kemenangan ana dalam pertandingan yang ana sertai..

Tiada ulasan: